Proces rekrutacyjny często jest wieloetapowy i czasochłonny. Jak znaleźć najlepszych pracowników? Poznaj wykorzystanie marketingu rekrutacyjnego i dowiedz się, jak prowadzić działania, by wybierać wśród najlepszych.
Czym jest marketing rekrutacyjny?
Marketing z definicji jest sztuką sprzedaży z pomocą promocji i kreowania potrzeb. Zawsze chodzi o produkt i odbiorcę. W przypadku marketingu rekrutacyjnego firma występuje w roli produktu, który wybiera potencjalny pracownik, wysyłając swoje dokumenty aplikacyjne.
Narzędzia rekrutacji
Oferty pracy mają za zadanie zachęcić kandydata do złożenia aplikacji. Są to zarówno ogłoszenia na portalach branżowych jak i reklamy sponsorowane na portalach społecznościowych. W większości wyglądają one dość podobnie. Inne to spotkania na targach pracy i spotkaniach branżowych.
Marketing rekrutacyjny- kto skorzysta?
Wbrew pozorom, marketing rekrutacyjny nie jest przeznaczony wyłącznie dla dużych marek. Każda organizacja może i powinna kreować swój wizerunek jako pracodawcy. Co może być atutem firmy? przykładowo troska o pracownika, systematyczny rozwój, dobra atmosfera pracy i dbanie o wrażenia kandydata w czasie procesu rekrutacji. Dobrze wygląda, jeśli po zakończonej rekrutacji kandydat dostanie informacje zwrotną odnośnie wyniku rekrutacji i podziękowanie za poświęcony czas.
Proces rekrutacji
Długie oczekiwanie na odpowiedź pracodawcy może być irytujące. A co jeśli odejdzie do konkurencji, ponieważ nie doczeka się na naszą odpowiedź? Istotne jest zarówno przekazanie informacji o zainteresowaniu bądź odrzuceniu kandydatury. Nie jest to strata czasu, pokazujemy wtedy, że szanujemy potencjalnych pracowników.
Polecenia pracowników
Opinie w Internecie może napisać każdy. Warto zachęcać aktualnych pracowników do polecania znajomych, którzy aktualnie szukają pracy. Może to być bonus pieniężny za kandydata, który zdecyduje się podjąć pracę. Firmy zaoszczędzają w ten sposób czas i pieniądze, które musieliby zainwestować w znalezienie pracownika.
Najnowsze komentarze